• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
20

آیا واقعا مصرف مکمل ها ارزش پزشکی دارد

  • کد خبر : 31
  • 30 ژوئن 2022 - 13:36
آیا واقعا مصرف مکمل ها ارزش پزشکی دارد

آیا واقعا مصرف این همه مولتی ویتامین و مکمل ارزش پزشکی دارد یا صرفا دل‌خوش‌کنک هستند و سود کلانی برای شرکت‌های دارویی بزرگ؟ بیش از نیمی از بزرگسالان در آمریکا مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که استفاده از مکمل‌ها در ایالات متحده افزایش یابد. در سال ۲۰۲۱، مردم ایالات متحده تقریباً ۵۰ میلیارد […]

آیا واقعا مصرف این همه مولتی ویتامین و مکمل ارزش پزشکی دارد یا صرفا دل‌خوش‌کنک هستند و سود کلانی برای شرکت‌های دارویی بزرگ؟

بیش از نیمی از بزرگسالان در آمریکا مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که استفاده از مکمل‌ها در ایالات متحده افزایش یابد. در سال ۲۰۲۱، مردم ایالات متحده تقریباً ۵۰ میلیارد دلار برای مکمل‌های غذایی و صنعت مکمل‌های غذایی حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای بازاریابی هزینه کرد. در ایران هم همان طور که می‌دانید مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌های خوراکی و تزریقی بسیار زیاد است.

جذابیت مکمل‌ها بر کسی پوشیده نیست. در تئوری، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی هستند که می‌تواند باعث کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان شوند. همچنین خوردن میوه‌ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان مرتبط است. پس منطقی است فکر کنیم که ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی را می‌توان از میوه‌ها و سبزیجات استخراج کرد و در یک قرص بسته‌بندی کرد و افراد می‌توانند از سختی و هزینه حفظ یک رژیم غذایی متعادل اجتناب کنند.

برای بزرگسالان سالم و غیرباردار، گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF) توصیه خود را در مورد استفاده از مکمل‌ها برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی یا سرطان به روز کرده است.

لینک کوتاه : http://tatyworld.ir/?p=31

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.